Key West en Orlando!

Donderdag 06-08-2015 / 00:17

Hey everybody!

Onze dagen in Miami zijn ook weer voorbij gevlogen en ik moet je eerlijk bekennen dat we niet heel veel culturele dingen hebben gedaan daar, wat je misschien ook niet echt kan verwachten bij Miami.
We zijn naar veel verschillende clubs geweest waarvan het meerendeel echt heel tof was maar laat me wel zeggen dat we geluk hebben vrouw te zijn in deze stad. We hebben heel veel gratis drank gehad en van tevoren wordt er bij veel feesten ook aangegeven dat de entree voor vrouwen 30 USD is en voor mannen 80 USD dus dat is nogal een verschil.
Verder is het heel veel neppigheid en show-off hier, wat ook wel weer grappig is om te zien. Veel botox, siliconen borsten, heupen, billen, we hebben alles voorbij zien komen.

We zijn ook nog een middagje naar het strand geweest maar dat viel een beetje tegen. Als wij aan Miami Beach dachten, dachten we aan een wit zandstrand met wat palmbomen en helderblauw water maar het was gewoon een strand, zo een die je ook op een mooie dag in Nederland kan bezoeken. Misschien zijn we wat dit betreft ook wel een beetje verwend hoor, het eerste strand wat we bezochten tijdens deze reis was namelijk in Varadero in Cuba wat meteen een beeldschoon strand was en daarna hebben we het ook niet meer zo mooi gezien.

Het was leuk om langs Ocean Drive te struinen of daar op een terrasje te zitten, mensen en mooie auto’s kijken.
Wat ook heel leuk was, was Espanola Way, een Spaanse levendige straat met allemaal terrasjes, lantaarns, Cubaanse muziek etc.

Ik had verwacht van Miami dat het er bomvol zou zijn van bloedmooie mensen, van die superslanke en afgetrainde modellen die daar over straat paraderen maar dat viel best mee. Ik denk dat ik maar 2 keer een koppel heb gezien waarvan ik dacht ”Dat is echt een stereotype Miami koppel”. Wat ik ook typisch Miami vond is dat veel mensen gewoon in een string over straat liepen of op rolschaatsen en bikini de supermarkt in rolden. En dames, wat de mannen betreft in Miami, daar kan ik kort over zijn: Ik was meer onder de indruk van de auto’s.

In het hostel zaten we op een kamer met 3 stapelbedden en dus 6 personen. Wij 3en, 2 leuke Duitse meiden en nog 1 meisje die we eigenlijk nooit gesproken hebben omdat ze altijd ’s ochtends stipt om 8 uur de deur uitging en rond 00.00 weer in haar bed lag te tukken.
Op een gegeven moment, toen wij 3en ons aan het klaarmaken waren, kwam er een nieuw meisje onze kamer binnen die een bed toegewezen had gekregen op onze kamer. Wij vertelden haar dat alle bedden bezet waren dus dat dat niet kon. Het meisje weer naar beneden om het na te vragen maar de receptionist had toch echt gezegd dat er bij ons nog 1 bed vrij moest zijn. Karina ging nog eens met haar naar beneden om het duidelijk te maken en kwam terug met het verhaal dat ze helemaal niet wisten wie dat ene meisje nou eigenlijk was en dat ze ook niet geregistreerd stond. Heel vreemd dus allemaal en wij noemden dat meisje sindsdien dan ook het “spookmeisje”.
De volgende dag hing er op de muur tegenover de deur van onze kamer een mededeling dat alle meiden van onze kamer zich moesten melden bij de receptie. Wij dachten dat het kwam door de gigantische rommel op onze kamer (wat wil je met 6 meiden bij elkaar op een minuscuul kamertje) maar ze wilden van ons weten of we er inmiddels al achter waren wie het meisje was want zij hadden nog steeds geen idee en wij eerlijk gezegd ook niet. Erg mysterieus dus. Helaas zit er niet echt een ontknoping aan dit verhaal want op een dag was ze gewoon met de noorderzon vertrokken.

Wat ik heel bijzonder en ook een beetje irritant vind aan Amerika is dat overal waar je betaald, er later nog belasting over wordt gerekend en meteen nog een vast bedrag als fooi. Dus als je denkt lekker goedkoop klaar te zijn, komt er nog een bedrag bovenop dus het is altijd een tegenvaller met afrekenen. Ook is het gebruikelijk om echt alles en iedereen fooi te geven! Zelfs de buschauffeur!
We gingen zondag namelijk naar de Everglades, een natuurgebied waar we een alligatorpark bezochten, en daar werden we met een bus naartoe gebracht en die buschauffeur was me ten eerste veel te vrolijk voor dat tijdstip maar ten tweede lulde hij de oren van je kop door zijn microfoon, puur omdat hij een fooi wilde vangen. Ik had liever dat hij zijn beide handen aan het stuur hield en ons lekker met rust liet.
Misschien had hij wel ambitie om
gids te worden maar dan is het wat dat betreft goed dat hij zijn droom heeft laten varen want de informatie die hij met ons deelde waren dingen als: “We rijden nu de snelweg op” en “Aan u linkerhand ziet u een gebouw onder constructie” of “Aan u rechterhand ziet u een ziekenhuis”.
Het alligatorpark was leuk om gezien te hebben, we zagen een show en hebben met een Airboat over het water gescheurd en ook nog alligators in het wild gezien.

Maandag huurden we een auto en reden naar Key West. Hier rij ik het meerendeel van onze tripjes met de auto want nu zijn we weer aan “mijn” kant van de weg. Key West is het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten en alleen de route ernaartoe was al prachtig, snelwegen dwars door een helderblauwe oceaan heen, over eilandjes met tropische bounty strandjes. Een genot voor het oog. We hadden maar 1 nachtje in Key West helaas maar het was toch leuk om er geweest te zijn.

De volgende dag hadden we een lange dag in de auto voor de boeg want we zouden van Key West naar Orlando rijden waar we 3 nachten spenderen.
Gisteravond kwamen we na een hele dag rijden aan in ons hotel en dat begon niet zo goed, ik had namelijk een mail gehad van hostelbooker.com dat we nog 129,95 USD moesten betalen in totaal maar in het hotel kwam het meer dan 40 dollar duurder uit door belastingkosten en extra hotel kosten. Ik vertelde dat daar niks over vermeld werd in de bevestiging die ik had ontvangen dus dat dat niet echt netjes was. Er kwam hierna een hele discussie op gang waarbij ik en Karina zowat de toonbank over vlogen om die vent van de receptie aan te vallen maar gelukkig hebben we Tassie nog die heel rustig en kalm bleef. Uiteindelijk is het de schuld van hostelbookers.com die eigenlijk een valse belofte doet (dus ik raad iedereen af met deze organisatie te boeken) maar ik vind ook dat het hotel hier dan werk van moet maken om dit te voorkomen en hier beter mee om moet gaan. Voor ons was namelijk ook een groepje meiden aan het inchecken met precies hetzelfde probleem en die hebben dus nog wat anders moeten zoeken omdat ze het gewoon niet konden betalen.

Vandaag zijn we naar Universal Studios geweest en daar hebben we heel veel attracties bezocht. Echt geweldig! Helaas natuurlijk lange wachtrijen maar goed, dat is nou eenmaal zo met dit soort parken. De attracties zijn top maar het hoogtepunt was toch wel Harry Potterland! Echt FANTASTISCH! Het was net of we echt in de film rondliepen! En overal liepen mensen met toverstokjes en tovenaarsmantels etc. En de mensen die er werken zijn ook echt super! Heel vriendelijk, vrolijk en behulpzaam allemaal. We sloten de dag af in de bioscoop met de film ‘Trainwreck’ die echt hilarisch is, een aanrader dus! Morgen gaan we voor dag 2 en dan nemen we de Hogwarts Express (mijn hart gaat al sneller kloppen terwijl ik dit typ) naar “The Island of Adventures” wat vast zit aan het Universal park en wat ook barst van de attracties! Zo blij als 3 kleuters zijn we en volop aan het genieten!